منتدى التربية و التعليم تلمسان
اهلا بالزائر الكريم يرجى التسجيل للافادة و الاستفادة
سجل لتتمكن من تصفح المنتدى
منتدى التربية و التعليم تلمسان
اهلا بالزائر الكريم يرجى التسجيل للافادة و الاستفادة
سجل لتتمكن من تصفح المنتدى
منتدى التربية و التعليم تلمسان
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى التربية و التعليم تلمسان

لتحضير جيد للامتحانات و الاختبارات لجميع المستويات
 
الرئيسيةالرئيسية  البوابةالبوابة  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخول  العاب فلاشالعاب فلاش  
تعلم ادارة المنتدى انه تم فتح مؤسسة رياض باروتجي لبيع ادوات الحاسوب و الشبكة باسعار جد مناسبة على الرغبين في التواصل و تقديم اللطلبات ترك رسالة خاصة لمدير المنتدى
تعلم ادارة المنتدى انه تم فتح مؤسسة رياض باروتجي لبيع ادوات الحاسوب و الشبكة باسعار جد مناسبة على الرغبين في التواصل و تقديم اللطلبات ترك رسالة خاصة لمدير المنتدى
Awesome Hot Pink
Sharp Pointer
المواضيع الأخيرة
» حصرى تحويل رائع لirissat6800 hd الى جهاز AB CryptoBox 400HD وFerguson Ariva 102E-202E-52E HD
L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM Emptyالجمعة ديسمبر 06 2019, 00:54 من طرف saad sa

» أسطوانة الاعلام الآلي سنة أولى ثانوي علمي
L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM Emptyالجمعة أبريل 07 2017, 13:09 من طرف mhamedseray

» مذكرات تخرج في التاريخ
L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM Emptyالأحد يناير 08 2017, 23:30 من طرف hawarkmirza

» _ كــيفــيــة ادخــال شفرة الجزائر الارضية الجديدة على مختلف الاجهزة
L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM Emptyالسبت يناير 07 2017, 01:29 من طرف bobaker1992

» قرص خاص بالتدريس عن طريق المقاربة بالكفاءات
L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM Emptyالخميس نوفمبر 24 2016, 22:48 من طرف حسان عبدالله

» شروط و طلبات الاشراف للاعضاء
L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM Emptyالسبت سبتمبر 10 2016, 21:37 من طرف محمد عصام خليل

» فروض واختبارات لمادة العلوم الطبيعية ثانية ثانوي
L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM Emptyالجمعة فبراير 26 2016, 10:19 من طرف mhamedseray

» مواضيع مقترحة للسنة الخامسة ابتدائي لمادة دراسة النص
L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM Emptyالجمعة يناير 22 2016, 00:32 من طرف ouassila-2012

» قرص اللغة العربية
L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM Emptyالجمعة نوفمبر 27 2015, 13:57 من طرف بنت القالة

» القانون الأساسي لجمعية أولياء التلاميذ
L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM Emptyالأربعاء نوفمبر 25 2015, 13:40 من طرف belounis

» فروض واختبارات مقترحة في العلوم الطبيعية 4 متوسط
L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM Emptyالخميس نوفمبر 12 2015, 14:09 من طرف بدر الصافي

» مذكرة الانتقال من المخطط المحاسبي الوطني الى النظام المحاسبي المالي الجديد
L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM Emptyالأربعاء نوفمبر 11 2015, 00:29 من طرف rachid s

» كتاب رائع جدا فيزياء وكيمياء يشمل كل دروس 4 متوسط
L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM Emptyالسبت أغسطس 29 2015, 14:59 من طرف abbaz29

» لأساتذة الفيزياء...قرص شامل لكل ما تحتاجه لسنوات التعليم المتوسط الأربع
L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM Emptyالخميس أغسطس 27 2015, 01:49 من طرف abbaz29

» قرص في مادة الفيزياء حسب المنهاج
L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM Emptyالأربعاء أغسطس 26 2015, 20:02 من طرف mhamedseray

» قرص السبيل في العلوم الفيزيائية (دروس شاملة صوت و صورة)
L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM Emptyالسبت أغسطس 15 2015, 05:00 من طرف mhamedseray

» ملخص دروس الفيزياء في الفيزياء
L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM Emptyالأحد أغسطس 09 2015, 00:29 من طرف mhamedseray

» جميع دروس وتمارين محلولة فيزياء وكيمياء أولى ثانوي
L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM Emptyالسبت أغسطس 08 2015, 17:33 من طرف mhamedseray

» شاهد كيف تحصل ببساطة على "إنترنت مجاني" من القمر الأصطناعي؟
L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM Emptyالثلاثاء مايو 19 2015, 19:40 من طرف ocean

» قرص رائع في الفيزياء للسنة الرابعة
L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM Emptyالأحد مارس 22 2015, 22:06 من طرف sbaa

ساعة 258
عدد مساهماتك: 105
الملف البيانات الشخصية تفضيلات التوقيع الصورة الشخصية البيانات الأصدقاء و المنبوذين المواضيع المراقبة معلومات المفضلة الورقة الشخصية المواضيع والرسائل الرسائل الخاصة أفضل المواضيع لهذا اليوم مُساهماتك استعراض المواضيع التي لم يتم الرد عليها استعرض المواضيع الجديدة منذ آخر زيارة لي
سحابة الكلمات الدلالية
متصفح تحويل سريع جهاز
عدد مساهماتك: 105
الملف البيانات الشخصية تفضيلات التوقيع الصورة الشخصية البيانات الأصدقاء و المنبوذين المواضيع المراقبة معلومات المفضلة الورقة الشخصية المواضيع والرسائل الرسائل الخاصة أفضل المواضيع لهذا اليوم مُساهماتك استعراض المواضيع التي لم يتم الرد عليها استعرض المواضيع الجديدة منذ آخر زيارة لي
أفضل 10 أعضاء في هذا الشهر
لا يوجد مستخدم

اهلا بك يا
عدد مساهماتك 105 وننتظر المزيد

المواضيع الأكثر نشاطاً
الدولة العباسية
اكلات مغربية شهية
قرص خاص بالتدريس عن طريق المقاربة بالكفاءات
موسوعة الطب لتعميم الفائدة
Informatique
موسوعة الطب لتعميم الفائدة2
للتعليم الجامعي بحوث مذكرات مواقع هامة جدا
هل تعلم ’?
كلمة مدير المنتدى
اسطوانات تعليمية من الابتدائي الى الثانوي - موقع مهم -
pirate
United Kingdom Pointer

 

 L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM

اذهب الى الأسفل 
2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
kadiro nino




مزاجي *: : عادي
الجنسيه *: : جزائر
عدد المساهمات : 0
تاريخ التسجيل : 13/01/2014

L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM Empty
مُساهمةموضوع: L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM   L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM Emptyالجمعة يناير 15 2010, 22:49

L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM
________________________________________
I) Nature de l’épreuve :

L’épreuve comporte deux parties :

1- la compréhension de l’écrit et le fonctionnement de la langue (cette partie reflète la compétence 2).
2- la production écrite : situation d’intégration basée sur le réinvestissement des connaissances acquises. (compétence 3)

L’épreuve est basée sur un support en relation avec les thèmes traités dans le programme qui peut être :
- un texte de 12 à 15 lignes ou deux textes de 4 à 6 lignes chacun.
- une lettre de type formel ou informel
- un dialogue
- un poème
- une chanson
- un email
- un panneau publicitaire, d’orientation
- coupure de journaux
- information présentée sous forme de diagramme, tableau, programme, série d’instruction, etc.

1ère partie :
A)
B) compréhension de l’écrit
- une ou deux activités de compréhension notées sur 5 points
- une activité portant sur le lexique notée sur 2 points

C) Fonctionnement de la langue : deux activités relatives à la syntaxe (sur 5 points) et une activité sur la prononciation (2 points).

2ème partie :
Dans cette partie l’élève doit réinvestir ses ressources en terme de savoir et de savoir faire (know and know how to do) à travers une production écrite en adéquation avec la situation de communication de départ.

II) Typologie des activités :

Dans la 1ère partie :

A) Compréhension de l’écrit :

A1) questions de compréhension:
- true and false with a quote from the text
- matching questions and answers ( reference and inference
- information transfer
- listing items
- text identification (type of discourse, number of paragraphs, indirect questions, selection of suitable title,tc)
- identify the linking words in the text (cohesive devices)
- discrepancies (similarities and differences)
- auxiliary questions
- identify and match (text with topic sentence, main idea and so on)
- match headings with paragraphs
- MCQ’s with 4 items and 1 distractor
- match sentences with paragraphs
- provide appropriate title
…/…
…/…

A2) Lexis:

- Word recognition ( ability to infer meaning from context, synonyms, antonyms, definitions)
- Read and pick out words related to a meaning (e.g. Feelings, physical description, moral quality, etc.)
- Word families/sets: completing a table with words related to a given set
- Cross the odd word out
- Word association ( mind map, a limited number of words to provide…)
- Cloze passage (4 items are deleted and to be found in the text)
- Mcq’s


B) Fonctionnement de la langue (mastery of language):

B1) syntaxe :

- mcq’s (prépositions, tenses, etc.)
- word order
- tense concord
- give the correct form of the verbs ( in one paragraph)
- transformation (rewrite the passage using 3rd person singular, the simple future, starting like this: “Yesterday, …”, complete the second sentence so that it means the same as the one given
- editing (correct mistakes of grammar, spelling, punctuation, etc.)
- combine sentences using provided connectors (coordination, subordination, reated pronouns, etc.)
- affixation

B2) Pronunciation;
- sound recognition (pronunciation of ed, identification of silent letters, etc.)
- minimal pairs
- word stress


Dans la deuxième partie: (production écrite)

A ce niveau, l’élève mobilise et réinvestit ses ressources en termes de savoirs et de savoir -faire à travers une production écrite (descriptive, narrative, argumentative, dialogue, etc.) en rapport avec la situation de communication de départ.

















SAMPLE TEST

Text : from MS4 textbook, p.64 ‘A famous address’.

I:Comprehension: (7 pts)
Activity one: read the text and write ‘true’ or ‘false’. Correct the false statements: (3 pts)
a- Former slaves lived in Georgia.
b- People shouldn’t be judged according to the colour of their skin.
c- M.L. King has got five children.

Activity 2: answer these questions according to the text: (2 pts)
a- Did black and white Americans enjoy the same rights?
b- Is M.L. King optimistic about the future?


Activity three: lexis (2 pts)
3.1) Find in the text words that are closest in meaning to the following: (1 pt)
a- change :………………… b- strong belief: …………..……

3.2) Find in the text words that are opposite in meaning to the following: (1 pt)
a- slavery =/= ……………… b- despair =/= …………………….

- Mastery of language: ( 7 pts)
Activity one: spot and correct the mistakes in the following passage: ( 2 pts )
a long time ago, black Americans are not well-treated. Most of they lived in a miserable conditions.

Activity two: Write the verbs in the correct form (3 pts)
M.L. King (to be) a famous black priest. He (to devote) his life to the Blacks’ cause. He (to assassinate) in 1968.

Activity three: pronunciation (2 pts )
Complete the table below with words from the text according to the pronunciation of the diagraph ‘th’:


…………..…….
……………….. ……………………
……………………


II – Written Expression: ( 6 pts)
You certainly heard about (or saw on tv) the events that took place in the suburbs of Paris and other French towns in 2005 when young immigrants demonstrated in the streets, expressing their anger, setting fire to hundreds of cars, etc

Why did it happen?How did it happen? What was the reaction of the police and the authorities?
Write a report to inform your classmates(you can use the school newspaper,the English corner)



EVALUATION GRID
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
نورهان
نائب المدير العام للمنتدى
نائب المدير العام للمنتدى
نورهان


عدد المساهمات : 12903
تاريخ التسجيل : 06/01/2010
العمر : 29

L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM Empty
مُساهمةموضوع: رد: L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM   L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM Emptyالجمعة مايو 28 2010, 13:49

L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM 572821039yu8907
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» Nature de l’épreuve d’Anglais au BEM
» EPREUVE D ANGLAIS DU BREVET DE L ENSEIGNEMENT MOYEN
» Devoir 2/3ème Trimestre / 4AM ANGLAIS ANGLAIS
» Examen de l'adressage IP
» la nature de l’épreuve de français au B.E.M.

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى التربية و التعليم تلمسان :: التربية التعليم :: التعليم المتوسط :: اللغة الإنجليزية-
انتقل الى: