منتدى التربية و التعليم تلمسان
اهلا بالزائر الكريم يرجى التسجيل للافادة و الاستفادة
سجل لتتمكن من تصفح المنتدى
منتدى التربية و التعليم تلمسان
اهلا بالزائر الكريم يرجى التسجيل للافادة و الاستفادة
سجل لتتمكن من تصفح المنتدى
منتدى التربية و التعليم تلمسان
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى التربية و التعليم تلمسان

لتحضير جيد للامتحانات و الاختبارات لجميع المستويات
 
الرئيسيةالرئيسية  البوابةالبوابة  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخول  العاب فلاشالعاب فلاش  
تعلم ادارة المنتدى انه تم فتح مؤسسة رياض باروتجي لبيع ادوات الحاسوب و الشبكة باسعار جد مناسبة على الرغبين في التواصل و تقديم اللطلبات ترك رسالة خاصة لمدير المنتدى
تعلم ادارة المنتدى انه تم فتح مؤسسة رياض باروتجي لبيع ادوات الحاسوب و الشبكة باسعار جد مناسبة على الرغبين في التواصل و تقديم اللطلبات ترك رسالة خاصة لمدير المنتدى
Awesome Hot Pink
Sharp Pointer
المواضيع الأخيرة
» حصرى تحويل رائع لirissat6800 hd الى جهاز AB CryptoBox 400HD وFerguson Ariva 102E-202E-52E HD
Nature de l’épreuve d’Anglais au BEM Emptyالجمعة ديسمبر 06 2019, 00:54 من طرف saad sa

» أسطوانة الاعلام الآلي سنة أولى ثانوي علمي
Nature de l’épreuve d’Anglais au BEM Emptyالجمعة أبريل 07 2017, 13:09 من طرف mhamedseray

» مذكرات تخرج في التاريخ
Nature de l’épreuve d’Anglais au BEM Emptyالأحد يناير 08 2017, 23:30 من طرف hawarkmirza

» _ كــيفــيــة ادخــال شفرة الجزائر الارضية الجديدة على مختلف الاجهزة
Nature de l’épreuve d’Anglais au BEM Emptyالسبت يناير 07 2017, 01:29 من طرف bobaker1992

» قرص خاص بالتدريس عن طريق المقاربة بالكفاءات
Nature de l’épreuve d’Anglais au BEM Emptyالخميس نوفمبر 24 2016, 22:48 من طرف حسان عبدالله

» شروط و طلبات الاشراف للاعضاء
Nature de l’épreuve d’Anglais au BEM Emptyالسبت سبتمبر 10 2016, 21:37 من طرف محمد عصام خليل

» فروض واختبارات لمادة العلوم الطبيعية ثانية ثانوي
Nature de l’épreuve d’Anglais au BEM Emptyالجمعة فبراير 26 2016, 10:19 من طرف mhamedseray

» مواضيع مقترحة للسنة الخامسة ابتدائي لمادة دراسة النص
Nature de l’épreuve d’Anglais au BEM Emptyالجمعة يناير 22 2016, 00:32 من طرف ouassila-2012

» قرص اللغة العربية
Nature de l’épreuve d’Anglais au BEM Emptyالجمعة نوفمبر 27 2015, 13:57 من طرف بنت القالة

» القانون الأساسي لجمعية أولياء التلاميذ
Nature de l’épreuve d’Anglais au BEM Emptyالأربعاء نوفمبر 25 2015, 13:40 من طرف belounis

» فروض واختبارات مقترحة في العلوم الطبيعية 4 متوسط
Nature de l’épreuve d’Anglais au BEM Emptyالخميس نوفمبر 12 2015, 14:09 من طرف بدر الصافي

» مذكرة الانتقال من المخطط المحاسبي الوطني الى النظام المحاسبي المالي الجديد
Nature de l’épreuve d’Anglais au BEM Emptyالأربعاء نوفمبر 11 2015, 00:29 من طرف rachid s

» كتاب رائع جدا فيزياء وكيمياء يشمل كل دروس 4 متوسط
Nature de l’épreuve d’Anglais au BEM Emptyالسبت أغسطس 29 2015, 14:59 من طرف abbaz29

» لأساتذة الفيزياء...قرص شامل لكل ما تحتاجه لسنوات التعليم المتوسط الأربع
Nature de l’épreuve d’Anglais au BEM Emptyالخميس أغسطس 27 2015, 01:49 من طرف abbaz29

» قرص في مادة الفيزياء حسب المنهاج
Nature de l’épreuve d’Anglais au BEM Emptyالأربعاء أغسطس 26 2015, 20:02 من طرف mhamedseray

» قرص السبيل في العلوم الفيزيائية (دروس شاملة صوت و صورة)
Nature de l’épreuve d’Anglais au BEM Emptyالسبت أغسطس 15 2015, 05:00 من طرف mhamedseray

» ملخص دروس الفيزياء في الفيزياء
Nature de l’épreuve d’Anglais au BEM Emptyالأحد أغسطس 09 2015, 00:29 من طرف mhamedseray

» جميع دروس وتمارين محلولة فيزياء وكيمياء أولى ثانوي
Nature de l’épreuve d’Anglais au BEM Emptyالسبت أغسطس 08 2015, 17:33 من طرف mhamedseray

» شاهد كيف تحصل ببساطة على "إنترنت مجاني" من القمر الأصطناعي؟
Nature de l’épreuve d’Anglais au BEM Emptyالثلاثاء مايو 19 2015, 19:40 من طرف ocean

» قرص رائع في الفيزياء للسنة الرابعة
Nature de l’épreuve d’Anglais au BEM Emptyالأحد مارس 22 2015, 22:06 من طرف sbaa

ساعة 258
عدد مساهماتك: 105
الملف البيانات الشخصية تفضيلات التوقيع الصورة الشخصية البيانات الأصدقاء و المنبوذين المواضيع المراقبة معلومات المفضلة الورقة الشخصية المواضيع والرسائل الرسائل الخاصة أفضل المواضيع لهذا اليوم مُساهماتك استعراض المواضيع التي لم يتم الرد عليها استعرض المواضيع الجديدة منذ آخر زيارة لي
سحابة الكلمات الدلالية
سريع متصفح تحويل جهاز
عدد مساهماتك: 105
الملف البيانات الشخصية تفضيلات التوقيع الصورة الشخصية البيانات الأصدقاء و المنبوذين المواضيع المراقبة معلومات المفضلة الورقة الشخصية المواضيع والرسائل الرسائل الخاصة أفضل المواضيع لهذا اليوم مُساهماتك استعراض المواضيع التي لم يتم الرد عليها استعرض المواضيع الجديدة منذ آخر زيارة لي
أفضل 10 أعضاء في هذا الشهر
لا يوجد مستخدم

اهلا بك يا
عدد مساهماتك 105 وننتظر المزيد

المواضيع الأكثر نشاطاً
الدولة العباسية
اكلات مغربية شهية
قرص خاص بالتدريس عن طريق المقاربة بالكفاءات
موسوعة الطب لتعميم الفائدة
Informatique
موسوعة الطب لتعميم الفائدة2
للتعليم الجامعي بحوث مذكرات مواقع هامة جدا
هل تعلم ’?
كلمة مدير المنتدى
اسطوانات تعليمية من الابتدائي الى الثانوي - موقع مهم -
pirate
United Kingdom Pointer

 

 Nature de l’épreuve d’Anglais au BEM

اذهب الى الأسفل 
2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
kadiro nino




مزاجي *: : عادي
الجنسيه *: : جزائر
عدد المساهمات : 0
تاريخ التسجيل : 13/01/2014

Nature de l’épreuve d’Anglais au BEM Empty
مُساهمةموضوع: Nature de l’épreuve d’Anglais au BEM   Nature de l’épreuve d’Anglais au BEM Emptyالجمعة يناير 15 2010, 22:45

Nature de l’épreuve d’Anglais au BEM

L’épreuve comporte deux parties et commence à partir d’un support qui peut être :
 Un texte ou deux textes courts
 Une lettre de type formel ou informel
 Un dialogue
 Un poème
 Une chanson
 Une notice
 Un e-mail
 Un panneau publicitaire/ d’orientation
 Un télégramme (s)
 Des coupures de journaux
 Non verbal/verbal input ( drawings, pictures )

I / Evaluation des apprentissages en terme de ressources (14points)

 La première partie est relative à la compréhension et au lexique. Deux propositions sont suggérées .

1ere suggestion : Elle comporte :
o une activité de compréhension notée sur 5 points.
o une activité portant sur le lexique noté sur 2 points.

2eme suggestion : Elle comporte :
o deux activités de compréhension notée sur 5 points
o une activité portant sur le lexique noté sur 2 points.

 La deuxième partie porte sur le fonctionnement de la langue
1ere suggestion : Elle comporte:
o Deux activités relatives à la syntaxe (5points).
o Une activité sur la prononciation (2 points).

2eme suggestion : Elle comporte:
o une activité de syntaxe (3points)
o une activité de morphologie (2points)
o une activité de prononciation (2 points).

II/ Situation d’intégration (réinvestissement des ressources) (6 points)

Le candidat réinvestit ses ressources en terme de savoirs et de savoir faire, pour produire un message écrit appartenant à la même famille de situations que la situation initiale.

Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M.
A. Compréhension ( information transfer ,no production )
 True /false activity with a quote from the text.
 Matching ( questions and answers related to reference and inference)
 Information transfer.
 Listing items.
 Text identification.( type of discourse/ how many paragh/ indirect Qs/ select the suitable title…).
 Identify linking words in a text ( cohesive devices).
 Discrepancies ( similarities & differences).
 Auxiliary questions.
 Identify and match( text with topic sentence, main idea…).
 Match headings with paragraphs.
 Multiple choice questions( 4 items, 1 distractor).
 Match sentences with paragraphs.
 Provide appropriate title.

B. Lexis ( tasks should target lexical items .
 Mcq ( items selected should only deal with vocabulary).
 Cloze passage ( 4 items deleted).
 Word attack ( ability to infer meaning from context, synonyms, antonyms, definitions).
 Read and pick out words related to feelings, honesty, violence, good deeds) recognition.
 Word association technique.
 Gap filling ( select 4 items from 8 provided).

C. Grammar .
 Mcq ( tenses, prepositions…..).
 Word sequencing ( focus on question word order and complex sentences.
 Tense concord.
 Transformation ( rewrite the passage using the 3rd person singular, rewrite the passage using the simple future…..).
 Editing ( correct mistakes).
 Sentence completion ( creative aspect expansion…).
 Combine sentences using provided connectors.
 Gap filling.
 Supply punctuation and capitalization ( contextualized ) .
 Affixation.

D. Pronunciation.
 Sound recognition (words that rhyme , identification of vowel sounds, consonants, silent letters)
 Minimal pairs.
 Grammatical endings (‘ed’ past and final ‘s’ pronunciation.

E. Situation of integration.

This phase is devoted to the reinvestment of the resources in terms of the “knows” and the “know how”
The activities suggested in the previous phases should build up towards the final output and help the pupils to produce a piece of writing in accordance with the situation of communication.

1.Writing of a paragraph:
a- a report
b- a paragraph of different types (descriptive, narrative, expository etc….)
c. story ending

2. correspondence:
a- a letter to a penfriend / an e.mail ( informal).
b- a letter to the authorities, to the local newspaper .... ( formal).
3. a tourist guide to praise one’s area.

4. a listing of do’s and don’ts.
a.giving advice.
b. arguing against /or for something.
c. writing slogans( with or without drawings.)














A Sample B.E.M. Paper.

Text: Yesterday morning at 9.30a.m. two bikers died in a tragic accident on a sharp bend on Airport Road. The bikers were talking to each other while they were overtaking a lorry which was travelling in the direction of Heathrow Airport. Apparently they were having morning exercise in preparation for the Tour de France. Two motorcyclists were coming from Heathrow Airport while looking at a low-flying landing airplane. “ They were riding very fast”, an eyewitness said. The collision between the motorcyclists and the bikers blocked the traffic for more than two hours. Two policemen were investigating the accident when we arrived on the scene.
( From On the Move , student’s textbook MS4, ONPS ,ed.2006)

I. Reading Comprehension ( 7 points )

a) Read the text .Write – true or false – and justify your answers.(3pts)
 Yesterday morning at 9.30a.m, two bikers died in a deadly accident.
 They were riding slowly.
 The bikers were hit by a lorry.
b) Answer the following questions according to the text.( 2pts)
 Did the two bikers die yesterday afternoon ?
 Did the traffic block last more than two hours?
c) Lexis ( 2pts)
1) Find synonyms to the following words from the text.
* accident = ……… * stopped = ………..
2) Find antonyms to the following words from the text.
* high  ………… * taking off  ……..


II. Mastery of language.(7points)
a) Syntax (5 pts)
1) Put the verbs in brackets in the correct form.( 3pts)
a) What ( to happen ) while it ( to rain) ?
b) After they heard about the accident, the policemen ( to arrive).
c)
2) Supply punctuation and capitalization where necessary.(2pts).
the driver john had a terrible accident .










b) Pronunciation (2pts).
Classify the following words according to the pronunciation of the final – ed - :
blocked – died – finished – ended .

/ d / / t / / Id /



III. Written production .( 6 points) .


You have recently witnessed a road accident and you have been shocked .

First suggestion: Write a letter to the local authorities. Express your worries about the increasing number of road accidents in Algeria .

Second suggestion: Suggest a series of measures to prevent road accidents.






















SAMPLE 2
Angry Holiday Makers


A group of tourists who recently visited Algeria after reading an ad brochure on a web-site complained about the unsatisfactory conditions. They said there was no water in their rooms, bad accommodation , lack of transport… The food , they had was not as delicious as promised in the ad. The service was terrible .
They said if they did not have their money back , they would write an official complaint to the authorities .
( From On the Move , student’s textbook MS4, ONPS ,ed.2006)


I / Comprehension ( 7 points )

A . Read the passage and answer the following questions
1. Did the tourists have an enjoyable stay in Algeria ?
2. Did the travel agency respect its promise ?
3.Was the food delicious ?

B/ Choose a ,b or c to complete the following sentences .

1. There are …….interesting sites to visit in Algeria
a. not any
b. few
c. many

2.The group of tourists found the ad in ……
a. papier
b. magazine
c. Internet
C/ LEXIS
a. Find in the text two adjectives with a negative meaning
- …………..
-…………….
B . Find in the text two words that are closest in meaning to
a. Tasteful …………… ……………..

GRAMMAR ( 7points )
a/ Syntax

Spot the mistake and correct it .
1.The tourists buyed souvenirs from Algeria .
2.The ad stated that the tourists would visit the goodest sites .

B/Morphology

1.Rewrite the following sentence using “he”
I always behave well with tourists who visit my country .

2.Rewrite the following sentence into the negative form
The tourists enjoyed their stay in Algeria .

2. Turn into plural
The tourist is taking photos .

C/ Pronunciation
Classify the following words according to the pronunciation of the final “ s” sound
1.Tourists 2. services 3. rooms
/s/ /z/ /IZ/





Writing ( 6points)

Few tourists come to visit Algeria .
You have good ideas on how to improve tourism. You can make a leaflet or a cartoon to encourage tourists to come to our country .
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
نورهان
نائب المدير العام للمنتدى
نائب المدير العام للمنتدى
نورهان


عدد المساهمات : 12903
تاريخ التسجيل : 06/01/2010
العمر : 29

Nature de l’épreuve d’Anglais au BEM Empty
مُساهمةموضوع: رد: Nature de l’épreuve d’Anglais au BEM   Nature de l’épreuve d’Anglais au BEM Emptyالجمعة مايو 28 2010, 14:13

Nature de l’épreuve d’Anglais au BEM 67_01199169493
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
Nature de l’épreuve d’Anglais au BEM
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» la nature de l’épreuve de français au B.E.M.
» L’ EPREUVE D’ANGLAIS A L’EXAMEN DU BEM
» EPREUVE D ANGLAIS DU BREVET DE L ENSEIGNEMENT MOYEN
» Devoir 2/3ème Trimestre / 4AM ANGLAIS ANGLAIS
» anglais facile

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى التربية و التعليم تلمسان :: التربية التعليم :: التعليم المتوسط :: اللغة الإنجليزية-
انتقل الى: