منتدى التربية و التعليم تلمسان
اهلا بالزائر الكريم يرجى التسجيل للافادة و الاستفادة
سجل لتتمكن من تصفح المنتدى

منتدى التربية و التعليم تلمسان

لتحضير جيد للامتحانات و الاختبارات لجميع المستويات
 
الرئيسيةالرئيسية  البوابةالبوابة  التسجيلالتسجيل  دخول  العاب فلاشالعاب فلاش  
تعلم ادارة المنتدى انه تم فتح مؤسسة رياض باروتجي لبيع ادوات الحاسوب و الشبكة باسعار جد مناسبة على الرغبين في التواصل و تقديم اللطلبات ترك رسالة خاصة لمدير المنتدى
تعلم ادارة المنتدى انه تم فتح مؤسسة رياض باروتجي لبيع ادوات الحاسوب و الشبكة باسعار جد مناسبة على الرغبين في التواصل و تقديم اللطلبات ترك رسالة خاصة لمدير المنتدى
Awesome Hot Pink
Sharp Pointer
المواضيع الأخيرة
» حصرى تحويل رائع لirissat6800 hd الى جهاز AB CryptoBox 400HD وFerguson Ariva 102E-202E-52E HD
مراجعة عامة في الانجليزية Emptyاليوم في 00:54 من طرف saad sa

» أسطوانة الاعلام الآلي سنة أولى ثانوي علمي
مراجعة عامة في الانجليزية Emptyالجمعة أبريل 07 2017, 13:09 من طرف mhamedseray

» مذكرات تخرج في التاريخ
مراجعة عامة في الانجليزية Emptyالأحد يناير 08 2017, 23:30 من طرف hawarkmirza

» _ كــيفــيــة ادخــال شفرة الجزائر الارضية الجديدة على مختلف الاجهزة
مراجعة عامة في الانجليزية Emptyالسبت يناير 07 2017, 01:29 من طرف bobaker1992

» قرص خاص بالتدريس عن طريق المقاربة بالكفاءات
مراجعة عامة في الانجليزية Emptyالخميس نوفمبر 24 2016, 22:48 من طرف حسان عبدالله

» شروط و طلبات الاشراف للاعضاء
مراجعة عامة في الانجليزية Emptyالسبت سبتمبر 10 2016, 21:37 من طرف محمد عصام خليل

» فروض واختبارات لمادة العلوم الطبيعية ثانية ثانوي
مراجعة عامة في الانجليزية Emptyالجمعة فبراير 26 2016, 10:19 من طرف mhamedseray

» مواضيع مقترحة للسنة الخامسة ابتدائي لمادة دراسة النص
مراجعة عامة في الانجليزية Emptyالجمعة يناير 22 2016, 00:32 من طرف ouassila-2012

» قرص اللغة العربية
مراجعة عامة في الانجليزية Emptyالجمعة نوفمبر 27 2015, 13:57 من طرف بنت القالة

» القانون الأساسي لجمعية أولياء التلاميذ
مراجعة عامة في الانجليزية Emptyالأربعاء نوفمبر 25 2015, 13:40 من طرف belounis

» فروض واختبارات مقترحة في العلوم الطبيعية 4 متوسط
مراجعة عامة في الانجليزية Emptyالخميس نوفمبر 12 2015, 14:09 من طرف بدر الصافي

» مذكرة الانتقال من المخطط المحاسبي الوطني الى النظام المحاسبي المالي الجديد
مراجعة عامة في الانجليزية Emptyالأربعاء نوفمبر 11 2015, 00:29 من طرف rachid s

» كتاب رائع جدا فيزياء وكيمياء يشمل كل دروس 4 متوسط
مراجعة عامة في الانجليزية Emptyالسبت أغسطس 29 2015, 14:59 من طرف abbaz29

» لأساتذة الفيزياء...قرص شامل لكل ما تحتاجه لسنوات التعليم المتوسط الأربع
مراجعة عامة في الانجليزية Emptyالخميس أغسطس 27 2015, 01:49 من طرف abbaz29

» قرص في مادة الفيزياء حسب المنهاج
مراجعة عامة في الانجليزية Emptyالأربعاء أغسطس 26 2015, 20:02 من طرف mhamedseray

» قرص السبيل في العلوم الفيزيائية (دروس شاملة صوت و صورة)
مراجعة عامة في الانجليزية Emptyالسبت أغسطس 15 2015, 05:00 من طرف mhamedseray

» ملخص دروس الفيزياء في الفيزياء
مراجعة عامة في الانجليزية Emptyالأحد أغسطس 09 2015, 00:29 من طرف mhamedseray

» جميع دروس وتمارين محلولة فيزياء وكيمياء أولى ثانوي
مراجعة عامة في الانجليزية Emptyالسبت أغسطس 08 2015, 17:33 من طرف mhamedseray

» شاهد كيف تحصل ببساطة على "إنترنت مجاني" من القمر الأصطناعي؟
مراجعة عامة في الانجليزية Emptyالثلاثاء مايو 19 2015, 19:40 من طرف ocean

» قرص رائع في الفيزياء للسنة الرابعة
مراجعة عامة في الانجليزية Emptyالأحد مارس 22 2015, 22:06 من طرف sbaa

ساعة 258
عدد مساهماتك: 105
الملف البيانات الشخصية تفضيلات التوقيع الصورة الشخصية البيانات الأصدقاء و المنبوذين المواضيع المراقبة معلومات المفضلة الورقة الشخصية المواضيع والرسائل الرسائل الخاصة أفضل المواضيع لهذا اليوم مُساهماتك استعراض المواضيع التي لم يتم الرد عليها استعرض المواضيع الجديدة منذ آخر زيارة لي
سحابة الكلمات الدلالية
تحويل جهاز
عدد مساهماتك: 105
الملف البيانات الشخصية تفضيلات التوقيع الصورة الشخصية البيانات الأصدقاء و المنبوذين المواضيع المراقبة معلومات المفضلة الورقة الشخصية المواضيع والرسائل الرسائل الخاصة أفضل المواضيع لهذا اليوم مُساهماتك استعراض المواضيع التي لم يتم الرد عليها استعرض المواضيع الجديدة منذ آخر زيارة لي
أفضل 10 أعضاء في هذا الشهر
saad sa
مراجعة عامة في الانجليزية Vote_rcap1مراجعة عامة في الانجليزية Voting_bar1مراجعة عامة في الانجليزية Vote_lcap1 

اهلا بك يا
عدد مساهماتك 105 وننتظر المزيد

المواضيع الأكثر نشاطاً
الدولة العباسية
اكلات مغربية شهية
قرص خاص بالتدريس عن طريق المقاربة بالكفاءات
موسوعة الطب لتعميم الفائدة
Informatique
موسوعة الطب لتعميم الفائدة2
للتعليم الجامعي بحوث مذكرات مواقع هامة جدا
هل تعلم ’?
كلمة مدير المنتدى
اسطوانات تعليمية من الابتدائي الى الثانوي - موقع مهم -
pirate
United Kingdom Pointer

شاطر
 

 مراجعة عامة في الانجليزية

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
ocean
Admin
ocean

مزاجي *: : عادي
الجنسيه *: : جزائر
عدد المساهمات : 16284
تاريخ التسجيل : 21/07/2009

مراجعة عامة في الانجليزية Empty
مُساهمةموضوع: مراجعة عامة في الانجليزية   مراجعة عامة في الانجليزية Emptyالخميس فبراير 11 2010, 21:20

+
----
-
GENERAL REVISION





I/ SPELLING


Nouns, verbs and adjectives can have the
following endings :


Noun+ s/es (plural)

Books, ideas, matches

Verb+ s/es (after he, she, it)

Works, enjoys, washes

Verb+ ing

Working, enjoying, washing

Verb+ ed

Worked, enjoyed, washed

Adjective+ er (comparative)

Cheaper, quicker, brighter

Adjective+ est (superlative)

Cheapest, quickest, brightest

Adjective+ ly (adverb)

Cheaply, quickly, brightly



When we use these endings, there are sometimes
changes in spelling:


* Nouns
and verbs +s/ es




The ending is (es) when the word
ends in s, ss, sh, ch, x.


Example: bus/ buses miss/ misses wash/ washes match/ matches box/ boxes


* words
ending in (y) like baby, carry, easy:




if a word ends in a consonant + (by,
ry, sy, vy, …):


(Y) changes to (ie) before the ending (s):

Baby/ babies story/ stories try/ tries country/ countries

(Y) changes to (i) before the ending (ed):

Hurry/ hurried study/studied apply/ applied

(Y) changes to (i) before the endings (er and
est)

Easy/ easier, easiest lucky/ luckier, luckiest

(Y) changes to (i) before the ending (ly)

Easy/ easily heavy/ heavily






* (Y)
does not change before (ing): hurriying tryinf
* (Y)
does not change if the word ends in a vowel + y (ay, ey, oy, uy)







An exception is : day/ daily, lay/ laid say/ said


Doubling consonants: Sometimes, a word ends in
a vowel + a consonant like in:


Stop, plan, wet, thin, slip, prefer, regret


Before the endings (ing, ed, er, est), we
double the consonant:


Stop_stopped, stopping; thin_ thinner, thinnest.


BUT we do not double (y) or (w) at the
end of words: stay_stayed; grow_
growing.





II/SYLLABLE DIVISION/
SOME RULES


* one
syllable word is never divides: example: ill
* when
the word has a prefix, divide the word between the root and the prefix:
eg: mis/use
* when
the word has a suffix, divide between the root and the suffix: fee/ly
* when
two consonants come between two vowels, the word is divided after the
first consonant: of/ten
* when
a consonant comes between two vowels, the word is divided before the
consonant: mu/sic
* when
two vowels come together and are pronounced separately, the word is
divided between the two vowels: radi/o
* when
a vowel is sounded alone in a word, it forms a syllable: e/vent
















III/ STRESS : a stressed syllable is part of a
word that is pronounced longer and louder than the other parts.


* Most
of 2 syllabic words are stressed on the first syllable if it is not a
prefix.




Example: open, winter precious


BUT : begin, forget, believe, resume, occur, alarm, result, again, perhaps, event, advice


* Most
of 3 syllabic words are stressed on the first syllable of the root:




Example: difficult, organise, sensitive


BUT: remember together
professor





All words ending in ‘ion’ are stressed on the
syllable before the last:


Example: division, examination, tradition, revolution, illusion





IV/ REPORTED SPEECH


1/ REPORTED STATEMENTS:


When the reporting verb is in the present,
there is no change in tense:


“ I’m a teacher.” She says
that she is a teacher. Here, we’ve used the present simple in both sentences
because the reporting verb (say) is in the present.


BUT: When the reporting verb is in the past,
there are always corresponding tenses to the ones used in the direct speech
simply because we don’t report what happens but what happened.


Example:


“I am a teacher”. She said
that she was a teacher.


Present simple

Past simple

Present continuous

Past continuous

Present perfect simple

Past perfect simple

Present perfect continuous

Past perfect continuous

Past simple

Past perfect

Past continuous

Past perfect continuous

Past perfect

Past perfect (no possible change)

Past perfect continuous

Past perfect continuous (no possible change)






Other verb forms also change:


will

Would

can

Could

must

Had to

shall

Should

may

Might






Time and place references:


now

then

today

That day

here

There

this

That

tomorrow

The following day, the next day, the day
after

Next week

The following week, the next week, the week
after

yesterday

The previous day, the day before

Last week

The previous week, the week before

A week ago

A week before

tonight

That night

Last Sunday

The previous Sunday, the Sunday before



2/ REPORTED QUESTIONS


a) “WH” QUESTIONS:


After the reporting verb, we :
first, rewrite the “wh” word


Second: rewrite the subject



Third: rewrite the verb in the corresponding tense if the reporting verb
is in the past.


b)
“YES/
NO” QUESTIONS:


After the reporting verb, we: first:
write if or whether



Second:
write the subject



Third: write the verb in the corresponding tense.


3/ REPORTED INSTRUCTIONS AND REQUESTS/
ORDERS


a)
Affirmative commands:
to + STEM


b)
Negative commands: not
to + STEM


V/ PASSIVE TENSES


* Present
Simple : is or are + past participle




Eg: Computers are shipped to many
countries.


* Present
Continuous: is/are + being + past participle




The food is being prepared.


* Past Simple: was/ were + past
participle


Eg: The package was delivered
yesterday.


* Past
continuous : was/ were + being +
past participle




Eg: The house was being painted when
I arrived.


* Present
Perfect Simple : has/ have + been + past participle




Eg: Over 20 models have been
produced.


* Past
Perfect Simple: had + been + past participle




Eg: We had been given visas for
three months.


* Modals
(can, may…) modal + be + past participle




Eg: The computer can be used.


VI/ CONDIRIONAL
SENTENCES


1/ IF CLAUSES


TYPE ONE: if + Present Simple, Future


Eg: If you don’t go to the doctor soon, the
problem will get worse.


TYPE TWO: if
+ Past Simple, would + infinitive


Eg: If I had time, I would call him.


TYPE THREE: if + Past Perfect, would have +
past participle


Eg: If I hadn’t called, I wouldn’t have known
about the meeting.





2/ THE USE OF “UNLESS”


Unless + affirmative verb is similar to if +
negative verb.


Eg: unless I hurry, I will miss the bus = If I
don’t hurry, I will miss the bus.
































VII/ PRONUNCIATION OF
THE FINAL “s”


* The
final “s” is pronounced /s/ after: t, p, k, f, th( ث)
* The
final “s” is pronounced /z/ after: d, b, g, m, n, r, v, l, th (ذ)
* The
final “s” is pronounced /iz/ after: sh, ch, s, z, ge, dge




VIII/ PRONUNCIATION OF
FINAL “ed”


* The
final “ed” is pronounced /id/ after: t, d
* The
final “ed” is pronounced /d/ after: b, g, v, ge, dge, z, m, n, w, l, r, y,
th
* The
final “ed” is pronounced /t/ after: p, k, f, sh, ch.




IX/
PLURAL


General rule: singular + s
(girl__girls)


* nouns
ending in s, z, x, sh, ch: add es (box__boxes)
* nouns
ending in a consonant + y: y changes to (i) and add es (spy__spies)
* nouns
ending in f/ fe: change f/fe to (v) and add es (life__lives)








X/ RELATIVE CLAUSES


WHO/ WHICH/ THAT: when subject of
the relative clause, I cannot omit them.


Eg: We know a lot of people who live in London. Here, “ who” is subject and it can’t
be omitted.


When these relative pronouns are
object of the relative clause, they can be
omitted.


Eg: The woman (who) I wanted to see
was away on vacation. Here, “who” is object and it can be omitted.


WHOSE is used instead of his, her,
their
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
مراجعة عامة في الانجليزية
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى التربية و التعليم تلمسان :: التربية التعليم :: التعليم الثانوي-
انتقل الى: