منتدى التربية و التعليم تلمسان
اهلا بالزائر الكريم يرجى التسجيل للافادة و الاستفادة
سجل لتتمكن من تصفح المنتدى

منتدى التربية و التعليم تلمسان

لتحضير جيد للامتحانات و الاختبارات لجميع المستويات
 
الرئيسيةالرئيسية  البوابةالبوابة  التسجيلالتسجيل  دخول  العاب فلاشالعاب فلاش  
تعلم ادارة المنتدى انه تم فتح مؤسسة رياض باروتجي لبيع ادوات الحاسوب و الشبكة باسعار جد مناسبة على الرغبين في التواصل و تقديم اللطلبات ترك رسالة خاصة لمدير المنتدى
تعلم ادارة المنتدى انه تم فتح مؤسسة رياض باروتجي لبيع ادوات الحاسوب و الشبكة باسعار جد مناسبة على الرغبين في التواصل و تقديم اللطلبات ترك رسالة خاصة لمدير المنتدى
Awesome Hot Pink
Sharp Pointer
المواضيع الأخيرة
» حصرى تحويل رائع لirissat6800 hd الى جهاز AB CryptoBox 400HD وFerguson Ariva 102E-202E-52E HD
فرض الفصل الثالث في اللغة الانجليزية للسنة الثانية ثانوي آداب Emptyأمس في 00:54 من طرف saad sa

» أسطوانة الاعلام الآلي سنة أولى ثانوي علمي
فرض الفصل الثالث في اللغة الانجليزية للسنة الثانية ثانوي آداب Emptyالجمعة أبريل 07 2017, 13:09 من طرف mhamedseray

» مذكرات تخرج في التاريخ
فرض الفصل الثالث في اللغة الانجليزية للسنة الثانية ثانوي آداب Emptyالأحد يناير 08 2017, 23:30 من طرف hawarkmirza

» _ كــيفــيــة ادخــال شفرة الجزائر الارضية الجديدة على مختلف الاجهزة
فرض الفصل الثالث في اللغة الانجليزية للسنة الثانية ثانوي آداب Emptyالسبت يناير 07 2017, 01:29 من طرف bobaker1992

» قرص خاص بالتدريس عن طريق المقاربة بالكفاءات
فرض الفصل الثالث في اللغة الانجليزية للسنة الثانية ثانوي آداب Emptyالخميس نوفمبر 24 2016, 22:48 من طرف حسان عبدالله

» شروط و طلبات الاشراف للاعضاء
فرض الفصل الثالث في اللغة الانجليزية للسنة الثانية ثانوي آداب Emptyالسبت سبتمبر 10 2016, 21:37 من طرف محمد عصام خليل

» فروض واختبارات لمادة العلوم الطبيعية ثانية ثانوي
فرض الفصل الثالث في اللغة الانجليزية للسنة الثانية ثانوي آداب Emptyالجمعة فبراير 26 2016, 10:19 من طرف mhamedseray

» مواضيع مقترحة للسنة الخامسة ابتدائي لمادة دراسة النص
فرض الفصل الثالث في اللغة الانجليزية للسنة الثانية ثانوي آداب Emptyالجمعة يناير 22 2016, 00:32 من طرف ouassila-2012

» قرص اللغة العربية
فرض الفصل الثالث في اللغة الانجليزية للسنة الثانية ثانوي آداب Emptyالجمعة نوفمبر 27 2015, 13:57 من طرف بنت القالة

» القانون الأساسي لجمعية أولياء التلاميذ
فرض الفصل الثالث في اللغة الانجليزية للسنة الثانية ثانوي آداب Emptyالأربعاء نوفمبر 25 2015, 13:40 من طرف belounis

» فروض واختبارات مقترحة في العلوم الطبيعية 4 متوسط
فرض الفصل الثالث في اللغة الانجليزية للسنة الثانية ثانوي آداب Emptyالخميس نوفمبر 12 2015, 14:09 من طرف بدر الصافي

» مذكرة الانتقال من المخطط المحاسبي الوطني الى النظام المحاسبي المالي الجديد
فرض الفصل الثالث في اللغة الانجليزية للسنة الثانية ثانوي آداب Emptyالأربعاء نوفمبر 11 2015, 00:29 من طرف rachid s

» كتاب رائع جدا فيزياء وكيمياء يشمل كل دروس 4 متوسط
فرض الفصل الثالث في اللغة الانجليزية للسنة الثانية ثانوي آداب Emptyالسبت أغسطس 29 2015, 14:59 من طرف abbaz29

» لأساتذة الفيزياء...قرص شامل لكل ما تحتاجه لسنوات التعليم المتوسط الأربع
فرض الفصل الثالث في اللغة الانجليزية للسنة الثانية ثانوي آداب Emptyالخميس أغسطس 27 2015, 01:49 من طرف abbaz29

» قرص في مادة الفيزياء حسب المنهاج
فرض الفصل الثالث في اللغة الانجليزية للسنة الثانية ثانوي آداب Emptyالأربعاء أغسطس 26 2015, 20:02 من طرف mhamedseray

» قرص السبيل في العلوم الفيزيائية (دروس شاملة صوت و صورة)
فرض الفصل الثالث في اللغة الانجليزية للسنة الثانية ثانوي آداب Emptyالسبت أغسطس 15 2015, 05:00 من طرف mhamedseray

» ملخص دروس الفيزياء في الفيزياء
فرض الفصل الثالث في اللغة الانجليزية للسنة الثانية ثانوي آداب Emptyالأحد أغسطس 09 2015, 00:29 من طرف mhamedseray

» جميع دروس وتمارين محلولة فيزياء وكيمياء أولى ثانوي
فرض الفصل الثالث في اللغة الانجليزية للسنة الثانية ثانوي آداب Emptyالسبت أغسطس 08 2015, 17:33 من طرف mhamedseray

» شاهد كيف تحصل ببساطة على "إنترنت مجاني" من القمر الأصطناعي؟
فرض الفصل الثالث في اللغة الانجليزية للسنة الثانية ثانوي آداب Emptyالثلاثاء مايو 19 2015, 19:40 من طرف ocean

» قرص رائع في الفيزياء للسنة الرابعة
فرض الفصل الثالث في اللغة الانجليزية للسنة الثانية ثانوي آداب Emptyالأحد مارس 22 2015, 22:06 من طرف sbaa

ساعة 258
عدد مساهماتك: 105
الملف البيانات الشخصية تفضيلات التوقيع الصورة الشخصية البيانات الأصدقاء و المنبوذين المواضيع المراقبة معلومات المفضلة الورقة الشخصية المواضيع والرسائل الرسائل الخاصة أفضل المواضيع لهذا اليوم مُساهماتك استعراض المواضيع التي لم يتم الرد عليها استعرض المواضيع الجديدة منذ آخر زيارة لي
سحابة الكلمات الدلالية
تحويل جهاز
عدد مساهماتك: 105
الملف البيانات الشخصية تفضيلات التوقيع الصورة الشخصية البيانات الأصدقاء و المنبوذين المواضيع المراقبة معلومات المفضلة الورقة الشخصية المواضيع والرسائل الرسائل الخاصة أفضل المواضيع لهذا اليوم مُساهماتك استعراض المواضيع التي لم يتم الرد عليها استعرض المواضيع الجديدة منذ آخر زيارة لي
أفضل 10 أعضاء في هذا الشهر
saad sa
فرض الفصل الثالث في اللغة الانجليزية للسنة الثانية ثانوي آداب Vote_rcap1فرض الفصل الثالث في اللغة الانجليزية للسنة الثانية ثانوي آداب Voting_bar1فرض الفصل الثالث في اللغة الانجليزية للسنة الثانية ثانوي آداب Vote_lcap1 

اهلا بك يا
عدد مساهماتك 105 وننتظر المزيد

المواضيع الأكثر نشاطاً
الدولة العباسية
اكلات مغربية شهية
قرص خاص بالتدريس عن طريق المقاربة بالكفاءات
موسوعة الطب لتعميم الفائدة
Informatique
موسوعة الطب لتعميم الفائدة2
للتعليم الجامعي بحوث مذكرات مواقع هامة جدا
هل تعلم ’?
كلمة مدير المنتدى
اسطوانات تعليمية من الابتدائي الى الثانوي - موقع مهم -
pirate
United Kingdom Pointer

شاطر
 

 فرض الفصل الثالث في اللغة الانجليزية للسنة الثانية ثانوي آداب

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
kadiro nino



مزاجي *: : عادي
الجنسيه *: : جزائر
عدد المساهمات : 0
تاريخ التسجيل : 13/01/2014

فرض الفصل الثالث في اللغة الانجليزية للسنة الثانية ثانوي آداب Empty
مُساهمةموضوع: فرض الفصل الثالث في اللغة الانجليزية للسنة الثانية ثانوي آداب   فرض الفصل الثالث في اللغة الانجليزية للسنة الثانية ثانوي آداب Emptyالسبت أكتوبر 22 2011, 12:50




Daia High
School


Stream: Second Year Literary Stream
Time Duration: 02 hours


Third Term Test


Part One: Reading


Read the text carefully then do the activities:





The pictures of adults and children
dying from hunger and diseases in Africa as
well as the photos of thousands of hopeless people having lost all their
possessions after the passage of a violent storm or a terrible earthquake are
scenes that frequently move the world. Their sight makes the whole planet aware
of the terrible spectacle of sorrow and death that affect human communities.
Thanks to the power of mass media and especially of television, everyone gets
shocked at the view of dead bodies being buried under tons of dust, concrete or
mud that have collapsed over them. Our feelings get upset when we look at the
distressed and panic-stricken faces of the survivors who not only find it
difficult to grasp the scope of the terrible fate that has caught them in its
merciless grips but who also bear in their eyes an air of total despair and
powerlessness because they do not know what to do in order to survive.


But one the first emotions are
controlled, people everywhere recover the sense of reality and take the
decision to do their utmost to save the living from the harsh reality they are
thrown into.


It is during such occasions that we see the
positive role that mass media play for the creation of a framework where
nations whatever their differences are brought closer to each other and ready
to offer mutual help and support.


The tragedies that reporters cover
and broadcast to the international community so vividly never miss their target
since they systematically produce in most of us a spirit of solidarity and
actions of generosity that no political calculation can destroy or divert from
its noble aims. They are magical moments which bind during some time the
various communities of the world. They are certainly an initial step toward
more tolerance and better coexistence among nations.








A) Comprehension and Interpretation


1)
How many sentences are
there in the first paragraph?


2) Are the following statements true or false?


a)
The pictures of children and adults dying from hunger do not move the world.


b)
TV has a negative role in such occasions.


c)
Nations do offer mutual aid and support in time of catastrophe.


d)
The tragedies covered by reporters always miss their targets.


3) Answer the following questions
according to the text:


a)
What are the scenes that do frequently move the world?


b) What do the mass media create in time of catastrophe?


4) Give a title to the text


5) Find in the text synonyms to the
following words:


*famine (§1) *sad (§1)








B) Text Exploration


1)
Find in the text
opposites to the following words:


*Nice (§1) *build (§3)





2) Put the verbs in brackets in the right tense.


*There (to be) no way for the people
of the past to know how earthquakes happen.


*During the catastrophe that had hit
South Asia in 2004, all nations (to unite)
their efforts to help the survivors.


*Some (to gather) food while others
(to look) for eventual survivors among the crumbled houses.

















3) Write sentence (b) so that it means the same as sentence (a):


a) “ We nave
not received any help from the government”, said a survivor.


b) A
survivor said that
--------------------------------------------------------------------------------------





a)
“ How did you behave in front of that
situation?”


b)
A journalist asked me
----------------------------------------------------------------------------------


c)



4) Classify the following words according
to the pronunciation of their final ‘ed’:



ebbed, flashed, blocked, donated, claimed, exploded





5) Reorder the following sentences to get a
coherent paragraph.


a) to obtain the maximum of protection
against their distractive effects


b) to find the most efficient solution


c) as human beings cannot change the
forces which produce natural disasters


d) they do their utmost and use their
intelligence








Part
Two: Written Expression


Choose only one
topic:


Topic one: Complete the following
conversation.


Journalist: -----------------------------------------------------------------------------------------------------


Inhabitant: The rain started to fall on Sunday
and it didn’t stop until Monday.


Journalist:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------


Inhabitant: At first, every body delighted to
see it because of the drought of these last years, but as the water poured
non-stop and in huge quantities, the mood changed into fear.


Journalist:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------


Inhabitant: We got frightened mainly when we
saw that the river over flew and water began to flood some houses.


Journalist:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------


Inhabitant: Oh yes! At the beginning we all
panicked and felt powerless, but very soon, teams of volunteers were formed and
started to roam the city offering aid to the people in difficulty.





Topic two: Write a paragraph of ten (10) to
twelve (12) lines in which you explain what should be done before, during and
after an earthquake.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
فرض الفصل الثالث في اللغة الانجليزية للسنة الثانية ثانوي آداب
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى التربية و التعليم تلمسان :: التربية التعليم :: التعليم الثانوي-
انتقل الى: